why shouldn't we eat sweets?.

3. září 2017 v 12:43 | korre |  info
why shouldn't we eat sweets?.

Proč tedy?

Určitě se většina z nás shodne v tom, že ho občas chytne tzv. "mlsná" a vše poblíž sladké skončí ve vašem žaludku. A proto jsem se rozhodla vypsat pár pro mě důležitých důvodů, proč by jsme to měli omezit. Především proč jsem to omezila já.



První věc bych chtěla určitě napsat je akné.
Dlouhou dobu mě trápilo akné na zádech, styděla jsem se za to. Ale později jsem zkusila omezit sladkosti (myslím tím třeba nějaké čokoládové tyčinky, fidorky, mléčné čokolády atd.) a opravdu mi to pomohlo. Pokud ještě někoho trápí akné, doporučila bych mu omezit mléko. Taky hodně pomohlo

Pokožka
Trochu podobné jako to akné. Ale když jim třeba jeden týden častěji sladké, nebo furt ukvapeně užírám od něčeho sladkého, všímám si že se mi dělají na rukou (pažich) různé pupínky a mám více černých teček na obličeji, nemluvme potom o různých pupíncích.

Obezita/Nadváha
No a všeho moc škodí. Samozřejmě přežírání vede i k tloustnutí. A to většina z nás nechce. Jistě že k obezitě se dopracujete spíše tou cestou, že každý den ve vás skončí jedna velká čokoláda plněná karamelem. Kousek nás nezabije. Ale nač si tímhle ničit tělo.

Jsme častěji nemocní
Údajně sladkosti oslabují imunitní systém, jelikož cukr oslabuje činnost bílých krvinek a pokud jsme dávali pozor ve škole, tak víme jejich funkci - nedokážou správně pohlcovat špatné bakterie či viry. A divte se je to pravda. Sama jsem si všimla, že když omezuji sladké, tak jsem méně nemocná, a to je co říct.


Čím tedy sladké nahradit

Nejlepší by bylo, kdyby jsme sladké omezili na minimum. Ale ne každý na to má vůli, a proto se dá sladké omezit nečím sladkým, ale zdravým. A tyhle potraviny použivám já když mě honí mlsna a nechci do sebe ládovat ty sladké jedy.
Hořká čokoláda, alespoň 70% kakaa - moje oblíbená, stačí mi kousek a žužlám to v puse klidně i půl hodinu.
Nějaké ovoce, či kousek zeleniny. Já osobně miluju jablka Golden Delicious, nebo pár kuliček hroznového vína. Zeleninu pak vyhledávám něco ve stylu mrkve, rajčat, nebo melounu.
Pokud chcete opravdu něco sladkého, tak bych možná řekla nějaké celozrnné sušenky, nebo musli, i když to není taky zrovna nejzdravější, ale rozhodně lepší než fidorka. Já mám doma schovaných pár balíčků musli srdíček.
Osobně pak uzobávám sušených brusinek, které mám schované ve velké zavařovací láhvi. Sice taky nic moc, ale jsou dosti sladké, takže mi stačí šoupnout páru plodů do pusy a stačí mi to.
Více pijte, nebudete mít takovou chuť jak na jídlo, tak ani na sladké. A když už sladíte, tak slaďte medem.
Pokud přeháníte, vykašlete se na to a dejte si radši žvýkačku.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama